Asking for donations for 3yo Leon who is in need of a Heart Transplant

Post announcements in Chile for good causes, find something to do, associations, organizations, calls to action, groups, and just all around lend a hand to help improve Chile or solve a problem big or small. If you don't find one you like, start one here.

Moderator: eeuunikkeiexpat

Forum rules
No spam. Must be in Chile. ALL GROUPS, ORGANIZATIONS, ASSOCIATIONS MUST BE APPROVED BY ADMIN!!!
Post Reply
jennyren29
Rank: Chile Forum Full Member

Asking for donations for 3yo Leon who is in need of a Heart Transplant

Post by jennyren29 » Wed Dec 16, 2015 8:30 pm

Hi Everyone! A little 3 year old boy named Leon is very sick and is in need of a heart transplant. He's currently waiting for an artificial heart to come from Switzerland. Leon is in my daughter's class at school (Alliance Française) and we are all trying to raise money for him and are asking for blood donations or both. Below is the information for monetary donations and if you can donate your blood please see the attached picture for all the information.

Los datos son:
Banco Security
Juan Guillermo Smith
Cta. Cte. N° E-2025719-01
RUT: 10.993.061 - K
Mail: juanguillermosmith@gmail.com
Nota: para transferencias desde el Banco Santander no considerar la letra E de la cuenta corriente.

Thank you so much!!!
Jenny
Attachments
IMG_0317.JPG

Mark1

Re: Asking for donations for 3yo Leon who is in need of a Heart Transplant

Post by Mark1 » Fri Dec 18, 2015 12:58 am

I will be in chile in a few weeks, is it a certain type of blood needed or any donors can do?

jennyren29

Post by jennyren29 » Fri Dec 18, 2015 7:08 pm

Hi! Any blood type can donate! Thank you SO MUCH!!!!! Jenny :)

jennyren29

Post by jennyren29 » Sun Dec 20, 2015 3:30 pm

Please remember to donate to Leon. His artificial heart has arrived and tomorrow is his surgery! Please have him in your thoughts and donate if you can!! Leon is actually 4 years old, not 3, i'm sorry for my mistake. Thank you!

Here's an article about the donation drive:

http://www.cooperativa.cl/noticias/pais ... 02123.html

jennyren29

Post by jennyren29 » Thu Dec 24, 2015 9:56 am

Please remember to donate if you can. All the bank info is in my original post above. Here's an update in Spanish....

"Se cumplieron las 48 primeras horas , las más críticas. León se ve bien y sigue sedado, mañana será la primera navidad en que no estará despierto para esperar al Viejo Pascuero. Los amigos de Hasbro le enviaron regalos de su héroe Iron Man. Mañana iremos a darle un beso a las 12 de la noche.
Hoy fue un día con mucha actividad. Lo importante que él está bien y esperando su gran regalo, que algún día llegará, un nuevo corazón para compartirlo con todos.
Hoy es una noche especial ya que no andamos escondiendo los regalos como en otras oportunidades. La verdad el árbol de navidad no se desarmará hasta su regreso, no importa cuánto tiempo demore. La idea es darle un gran regalo y que tenga las donaciones suficientes para que cuando se despierte, su vida sea siendo la misma.
Como regalo para todos los niños, hablemos en familia de la donación de órganos, de lo que significa para que así ya existan los acuerdos familiares en orden a respetar la decisión de cada uno.
Dar es vida.
Les agradezco la compañía de otro día más de los muchos que tenemos que vivir.
Mañana a seguir trabajando para conseguir las lukas para mi monito.

Post Reply